Επίκαιροοοοοοοοοο!!!!!!!
Subject: ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΚΑΡΓΑΚΟΣ (Περί ανεργίας, νεολαίας, κλπ) Ποιός θα μπορούσε να πει ότι κάνει λάθος; Το πρόβλημα της ανεργίας δεν είναι σημερινό... απλά έχει επιδεινωθεί. Πολλά χρόνια τώρα βλέπω τους νέους με φραπέ και Marlboro στις καφετέριες (όχι πρωί βέβαια γιατί δεν έχουν ξυπνήσει ακόμα - μαλάκες είναι;) να διαμαρτύρονται για την έλλειψη εργασιών. Και που βρήκαν δουλειά οι ορδές των μεταναστών; Από τον ΟΑΕΔ; Ας υποθέσουμε ότι αύριο εγκαταλείπουν την Ελλάδα όλοι οι Αλβανοί... Πόσοι νέοι θα δεχθούν να τους αντικαταστήσουν στις δουλειές που έκαναν; Ξέρετε πολύ καλά τις ακραίες απόψεις μου για τους λαθρομετανάστες, αλλά στο θέμα εργαίας ας μη λέμε και πολλά πολλά. Τον γέρο πατέρα τον προσέχει η Βουλγάρα, τα παιδιά τα πάει στο σχολείο η Φιλιππινέζα, μας καθαρίζει το σπίτι η Ρουμάνα, μας το βάφει ο Αλβανός, μας καλλιεργεί το χωράφι ο Βούλγαρος και το βράδυ πάμε για ποτό στις Ρωσσίδες..... Κατά τ΄άλλα να ξεκουμπιστούν ε; Είναι η συμμορία που μας κυβερνάει, είμαστε και εμείς..... (Ι.Π) ====================================================================================================================== Ακούω ότι το μεγαλύτερο σήμερα πρόβλημα των νέων μας είναι η ανεργία. Διαφωνώ. Εδώ και τριάντα χρόνια είναι η ...εργασία. Ο νέος δε φοβάται την αναδουλιά, φοβάται τη δουλειά. Μια οικογενειακή αντίληψη, ότι δουλειά είναι ό,τι δεν λερώνει, επεκτάθηκε και στο νεοσουσουδιστικό σχολείο με ευθύνη των κομμάτων, που για λόγους ψηφοθηρίας απεδύθησαν σε μια χυδαία πολιτική παιδοκολακείας, η οποία μετά τη δικτατορία εξέθρεψε και διαμόρφωσε δύο γενιές «κουλοχέρηδων»...παιδιών δηλαδή που δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους -πέρα από τη μούντζα- για καμμιά εργασία από αυτές που ονομάζονται χειρωνακτικές, επειδή -τάχα- είναι ταπεινωτικές. Κι ας βρίσκεται μέσα στη λέξη «χειρώναξ», σαν δεύτερο συνθετικό το «άναξ» που κάνει τον δουλευτή, τον άνα¬κτα χειρών, βασιλιά στο χώρο του,βασιλιά στο σπιτικό του, νοικοκύρη δηλαδή, λέξη άλλοτε ιερή που ποδοπατήθηκε κι αυτή μες στην ασυναρτησία μιας πολιτικής που έδειχνε αριστερά και πήγαινε δεξιά και τούμπαλιν. Γι ' αυτό τουμπάραμε... Κάποτε, ακόμη κι από τις στήλες του περιοδικού αυτού, που δεν είναι πολιτικό με την ευτελισμένη έννοια του όρου, έγραφα πως η ανεργία στον τόπον μας είναι επιλεκτική, ότι δουλειές υπάρχουν αλλά ότι δεν υπάρχουν χέρια να τις δουλέψουν.Κι έπρεπε να κατακλυσθεί ο τόπος από 1,5 εκατομμύριο λαθρομετανάστες, για να αποδειχθεί ότι στην Ελλάδα υπήρχε δουλειά πολλή αλλ ' όχι διάθεση για δουλειά.Τα παιδιά -τα μεγάλα θύματα αυτής της ιστορίας- είχαν γαλουχηθεί με τη νοοτροπία του «White color workers». Έτσι σήμερα το πιο φτηνό εργατικό και υπαλληλικό δυναμικό είναι οι πτυχιούχοι, που ζητούν εργασία ακό¬μη και στον ΟΤΕ ως έκτακτοι τηλεφωνητές, προσκομίζοντας στα πιστοποιητικά προσόντων ακόμη και διδακτορικά! Γέμισε ο τόπος πανεπιστήμια, σχολές επί σχολών, επιστημονι¬κούς κλάδους αόριστους, ομιχλώδεις και ασαφείς, απροσδιορίστου αποστολής και χρησιμότητας. Πτυχία-φτερά στον άνεμο σαν τις ελπίδες των γονιών, που πιστεύουν ότι τα παιδιά και μόνον με τα «ντοκτορά» θα βρουν δουλειά. Έτσι παράγονται επιστήμονες που είναι δεκαθλητές του τίποτα, ικανοί μόνον για το δημόσιο ή για υπάλληλοι κάποιας πολυεθνικής. Παρ ' όλο που γέμισε η χώρα μας τεχνικές σχολές (τι ΤΕΛ, τι ΤΕΙ, τι ΙΕΚ!) οι πιο άτεχνοι νέοι είναι οι νέοι της Ελλάδος. Παίρνουν πτυχίο τεχνικής σχολής και δεν έχουν πιάσει κατσαβίδι οι πιο πολλοί. Δεν ξέρουν να διορθώσουν μια βλάβη στο αυτοκίνητό τους, στο ραδιόφωνο ή στο τηλέφωνό τους. Είναι άχεροι,ουσιαστικά χωρίς χέρια. Τώρα με τα ηλεκτρονικά ξέχασαν να γράφουν, ξέχασαν να διαβάζουν, εκτός φυσικά από «μηνύματα» του αφόρητου «κινητού» τους. Τούτη η παιδεία, που όχι μόνο παιδεία δεν είναι αλλ ' ούτε καν εκπαίδευση, αφού δεν καλλιεργεί καμμιά δεξιότητα, εκτός από την ραθυμία, την αναβλητικότητα και το φόβο της δουλειάς, όχι μόνο δεν καλλιεργεί τον νέο εσωτερικά αλλά τον πετρώνει δημιουργικά σαν τα παιδιά της Νιόβης. Τα κάνει άχρηστα τα παιδιά για παραγωγική εργασία, γιατί ο θεσμός της παπαγαλίας και η νοοτροπία της ήσσονος προσπάθειας, με το πρόσχημα να μην τα κουράσομε, τους αφαιρεί την αυτενέργεια,την πρωτοβουλία, τη φαντασία και την πρωτοτυπία. Το σχολείο, αντί να μαθαίνει τα παιδιά πως να μαθαίνουν, τα νεκρώνει πνευματικά. Δεν τα μαθαίνει πως να σκέπτονται αλλά με τι να σκέπτονται. Έτσι τα κάνει πτυχιούχους βλάκες. Βάζει όρια στον ορίζοντα της σκέψης και των ενδιαφερόντων. Τα χαμηλοποιεί. Τα κάνει να βλέπουν σαν τα σκαθάρια κοντά, κι όχι να θρώσκουν άνω, να έχουν έφεση για κάτι πιο πέρα, πιο τρανό και πιο μεγάλο. Το έμβλημα πια του ελληνικού σχολείου δεν είναι η γλαύξ, είναι ο παπαγάλος, ο μαθητής-βλάξ που καταπίνει σελίδες σαν χάπια και που θεωρεί ως σωστό ό,τι γράφει το σχολικό. Και το λεγόμενο «σχολικό» είναι συνήθως αισχρό και ως λόγος και ως περιεχόμενο. Και τολμώ να λέγω αισχρό, διότι πρωτίστως το «Αναγνωστικό» που πρέπει να είναι ευαγ¬γέλιο πνευματικό ειδικά στο Δημοτικό, αντί να καλλιεργεί την αγάπη για τη δουλειά, καλ¬λιεργεί την απέχθεια. Που πια, όπως παλιά, ο έρωτας για την αγροτική, τη βουκολική και τη θαλασσινή ζωή; Ο ναύτης δεν είναι πρότυπο ζωής.Πρότυπο ζωής είναι ο «χαρτογιακάς». Όσο κι αν ήσαν κάπως ρομαντικά τα παλιά«Αναγνωστικά», καλλιεργούσαν τον έρωτα για τη δουλειά. Ακούω πως δεν πάει καλά η οικονομία. Μα πως να πάει, όταν με τη ναυτι¬λία που προσφέρει το 5,6% του ΑΕΠ ασχολείται μόνο το 1% των Ελλήνων; (Με τον αγροτικό τομέα που προσφέρει το 6,6%του ΑΕΠ ασχο¬λείται το 14,5% του πληθυσμού). Διερωτώμαι, τί είδους ναυτικός λαός είμαστε, όταν αποστρεφόμαστε την θάλασσα και στα ελληνικά καράβια κυριαρχούν Φιλιππινέζοι, Αλβανοί και μελαψοί κάθε αποχρώσεως; Το σχολείο καλλιεργεί τον έρωτα για την τεμπελιά, όχι για δουλειά. Τα πανεπιστήμια και οι ποικιλώνυ¬μες σχολές επαυξάνουν τον έρωτα αυτό. Πράγματα που μπορούν να διδαχθούν εντός εξαμήνου -και μάλιστα σε σεμιναριακού τύπου μαθήματα- απαιτούν τετραετία! Βγαίνουν τα παιδιά από τις σχολές και δικαίως ζητούν εργασία με βάση τα «προσόντα» τους, αλλά τέτοιες εργασίες που ζητούν τέτοια προσόντα δεν υπάρχουν. Αν δεν απατώμαι, υπάρχουν δύο σχολές θεατρολογίας -πέρα από τις ιδιωτικές θεατρικές σχολές- που προσφέρουν άνω των 300 πτυχίων το έτος. Που θα βρουν δου¬λειά τα παιδιά αυτά; Αν όμως το σχολείο από το Δημοτικό καλλιεργούσε την τόλμη, την αυτενέργεια, βρά¬βευε την πρωτοβουλία, την ανάληψη ευθυνών, την αγάπη για την οποιαδήποτε δουλειά ακό¬μη και του πλανόδιου γαλατά, θα είχαμε κάνει την Ελλάδα Ελδοράδο, όπως έγινε Ελδοράδο για τους εργατικούς Αλβανούς, Βουλγάρους, Πολωνούς, Γεωργιανούς, Αιγυπτίους αλιείς, Πακιστανούς και Ουκρανούς. Σήμερα αυτοί είναι η εργατική κι αύριο η επιχειρηματική τάξη της Ελλάδος. Κι οι Έλληνες, αφήνοντας την πατρώα γη στα χέ¬ρια των Αλβανών που την δουλεύουν, την πατρώα θάλασσα στα χέρια των Αιγυπτίων που την ψαρεύουν, θα μεταβληθούν σε νομάδες της Ευρώπης ή των ΗΠΑ ή θα τρέχουν για δουλειά στην Αλβανία που ξεπερνά σε νόμιμη και παράνομη επιχειρηματική δραστηριότητα όλες τις χώρες της Βαλκανικής.Γέμισαν τα Τίρανα ουρανοξύστες, κτήρια γιγάντια, κακόγουστα μεν, σύγχρονα δε.Περίπου 100 ιδιωτικά σχολεία λειτουργούν στην πρωτεύουσα της χώρας των αετών.Εμείς αφήσαμε αδιαπαιδαγώγητη την εργατική και την αγροτική τάξη. Στην πρώτη περάσαμε σαν ιδεολογία-θεολογία το σύνθημα «Νόμος είναι το δίκιο του εργάτη»και υποχρεώσαμε πλήθος επιχειρήσεις να κλείσουν ή να μεταφερθούν άλλου. Μετά διαφθείραμε τους αγρότες με παροχές χωρίς υποχρεώσεις και τους δημιουργήσαμε νοοτροπία μαχαραγιά. Γέμισε η επαρχία με «Κέντρα Πολιτισμού», όπου«μπαγιαντέρες» κάθε λογής και φυλής άναβαν πούρο με φωτιά πεντοχίλιαρου! Το μπουκάλι με το ουΐσκυ βαπτίστηκε ... αγροτι¬κό! Τώρα, όμως, που έρχονται τα «εξ εσπερίας νέφη» χτυπάμε το κεφάλι μας. Και που να φθά¬σουν τα «εξ Ανατολής» σαν εισέλθει η Τουρ¬κία στην Ευρωπαϊκή Ένωση! Θα γίνει η Ελλάς vallis flentium (=κοιλάς κλαυθμώνων) και θα κινείται quasi osculaturium inter flentium et dolorum (=σαν εκκρεμές μεταξύ θλίψεως και οδύνης). Δεν είμαι υπέρ μιας παιδείας που θα υπο¬τάσσεται στην οικονομία. Θεωρώ ολέθριο να χαράσσεται μια εκπαιδευτική πολιτική με κρι¬τήρια οικονομικής αναγκαιότητας.Θεωρώ ολέθρια όμως και την παιδεία που εθίζει τα παιδιά στην οκνηρία, που τα κουράζει με την παπαγαλία και το βάρος αχρήστων μαθημά¬των. Το μεγαλύτερο κεφάλαιο της χώρας είναι τα κεφάλια των παιδιών της. Τούτη η παιδεία αποκεφαλίζει τα παιδιά. Τα κάνει ικανά να μην κάνουν τίποτε. Ούτε να βλαστημήσουν. Ακόμη και η αισχρολογία τους περιορίζεται στη λέξη που τα κάνει συνονόματα. Αν τους πεις βρισιά της περασμένης 20ετίας θα νομί¬σουν ότι μιλάς αρχαία Ελληνικά! Είναι θλιβερή η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα, παρουσίαζε χθες και θα παρουσιάζει κι αύριο η ελληνική κοινωνία: να υπάρχουν άνθρωποι άνω των 65 ετών,άνω των 70 ετών, που, ενώ έχουν συνταξιοδοτηθεί, εργάζονται νυχθημερόν, για να συντηρούν τα παιδιά τους μέχρι να τελειώσουν τις ατελείωτες σπουδές τους, τα παιδιά που λιώνουν τα νιάτα τους στα «κηφηνεία», που πάνε σπίτι τους να κοιμηθούν την ώρα που οι Αλβανοί πάνε για δουλειά, θα μου πείτε, τί δουλειά; Οποιαδήποτε δουλειά, αρκεί να είναι τίμια. Όταν μικροί -ακόμη στο Δημοτικό- μαθαίναμε απέξω τον Τυρταίο (ποιος τολμά σήμερα να διδάξει Τυρταίο;) δεν τον μαθαίναμε για να γίνουμε πολε¬μοχαρείς αλλά για να νοιώθουμε ντροπή, όταν στην μάχη της ζωής,στην πρώτη γραμμή είναι οι παλαιότεροι, οι «γεραιοί» και οι νέοι κρύβο¬νται πίσω από τη σκιά τους. «Αισχρόν γαρ δη τούτο... κείσθαι πρόσθε νέων άνδρα παλαιότερον».Σήμερα, βέβαια, οι χειρωνακτικές εργασίες ελέγχονται σχεδόν κατ 'αποκλειστικότητα από ξένους. Στις οικοδομές μιλούν αλβανικά, στα χωράφια πακιστανικά. Σε λίγο οι χειρωνακτικές επιχειρήσεις θα περάσουν στα χέρια των Κινέζων που κατασκευάζουν ήδη το μεγαλύτερο μέρος των τουριστικών ειδών που θυμίζουν... Ελλάδα. Ακόμη και τις σημαίες μας στην Κίνα τις φτιάχνουν! Κι εμείς; Εμείς, όπως πάντα, φτιάχνουμε τα τρία κακά της μοίρας μας. «Φτιάχνουμε»τη ζωή μας στην τηλοψία, που δίνει τα μοντέρνα πρότυπα οκνηρίας στη νεολαία,ποθούμε μια χρυσίζουσα ζωή σαν αυτήν που προσφέρει το «γυαλί», αγοράζουμε πολυτελή αυτοκίνητα με δόσεις, κάνουμε διακοπές με «διακοποδάνεια», εορτάζουμε με «εορτοδάνεια» και πεθαίνουμε με «πεθανοδάνεια». Έλεγε ο Φωκίων, που πλήρωσε τέσσερεις δραχμές τη δεύτερη δόση του κωνείου που χρειαζόταν για να «απέλθει»,πως στην Αθήνα δεν μπορεί ούτε δωρεάν να πεθάνει κανείς. Έπρεπε να ζούσε τώρα... Λυπάμαι που θα το πω, αλλά πρέπει να το πω: το σχολείο, οι σχολές και τα ΜΜΕ σακάτε¬ψαν και σακατεύουν τη νεολαία, γιατί μιλούν συνεχώς για τα δικαιώματά της -δικαιώματα στην τεμπελιά- και ποτέ για υποχρεώσεις, ποτέ για χρέος, ποτέ για καθήκον. Το καθήκον έγινε άγνωστη λέξη.
RSS Feed για αυτό το θέμα 22
Κωστής Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου 2011 11:19 πμ
Το κείμενο μου έφερε στο νου το παρακάτω απόσπασμα από τον Πίνακα του Κέβη του Θηβαίου το οποίο σας παραθέτω, γιατί άλλο Παιδεία και άλλο Ψευδοπαιδεία:
[ΙΑ'] Είτα τι γίνεται, εάν η Μετάνοια αυτώ συναντήση; [Έπειτα τί γίνεται, εάν η Μετάνοια τον συναντήσει;]
Eξαιρεί αυτόν εκ των κακών και συνίστησιν αυτώ ετέραν Δόξαν [και Επιθυμίαν] την εις την αληθινήν Παιδείαν άγουσαν, άμα δε και εις την Ψευδοπαιδείαν καλουμένην. [Βγάζει αυτόν από όλες τις συμφορές και του συνιστά μία άλλη Ιδέα [και Επιθυμία] που οδηγεί στην αληθινή Παιδεία, αλλά συγχρόνως και σε αυτή που καλείται Ψευδοπαιδεία.]
Είτα τί γίνεται; [Έπειτα τί γίνεται;]
Εάν μεν, φησί, την Δόξαν ταύτην προσδέξηται την άξουσαν αυτόν εις την αληθινήν Παιδείαν, καθαρθείς υπ' αυτής σώζεται και μακάριος και ευδαίμων γίνεται εν τω Βίω · ει δε μη, πάλιν πλανάται υπό της Ψευδοδοξίας. [Eάν, λέει, την Ιδέα αυτή δεχτεί ευχάριστα, που θα τον οδηγήσει στην αληθινή Παιδεία, αφού καθαριστεί από αυτήν (την Δόξα), σώζεται και μακάριος και ευδαίμων γίνεται στο Βίο · εάν όχι, πλανεύεται πάλι από την Ψευδοδοξία.]
[ΙΒ'] Ω Ηράκλεις, ως μέγας ο κίνδυνος άλλος ούτος. Η δε Ψευδοπαιδεία ποία εστίν; έφην εγώ. [Για όνομα του Ηρακλή, πόσο μεγάλος είναι αυτός ο κίνδυνος! Και η Ψευδοπαιδεία ποιά είναι; είπα εγώ.]
Ουχ οράς τον έτερον περίβολον εκείνον; [Δεν βλέπεις τον άλλο περίβολο εκείνο;]
Και μάλα, έφην εγώ. [Και βέβαια, είπα εγώ.]
Ουκούν έξω του περιβόλου παρά την είσοδον γυνή τις έστηκεν, ή δοκεί πάνυ καθάριος και εύτακτος είναι; [Λοιπόν, έξω από τον περίβολο, κοντά στην είσοδο, κάποια γυναίκα στέκεται, η οποία φαίνεται πως είναι πολύ καθαρή και περιποιημένη;]
Και μάλα. [Και βέβαια.]
Ταύτην τοίνυν οι πολλοί και εικαίοι των ανδρών Παιδείαν καλούσιν · ουκ έστι δε, αλλά Ψευδοπαιδεία, έφη. Οι μεν τοι σωζόμενοι οπόταν βούλωνται εις την αληθινήν Παιδείαν ελθείν, ώδε πρώτον παραγίγνονται. [Αυτήν, οι περισσότεροι και κούφιοι από τους ανθρώπους, Παιδεία την ονομάζουν · δεν είναι όμως Παιδεία, αλλά είναι Ψευδοπαιδεία, είπε. Εκείνοι που σώζονται, όταν θέλουν να έλθουν στην αληθινή Παιδεία, από αυτήν εδώ θα περάσουν πρώτα.]
Πότερον ούν άλλη οδός ουκ έστιν επί την αληθινήν Παιδείαν άγουσα. [Ποιό λοιπόν από τα δύο, υπάρχει ή όχι άλλος δρόμος, που να οδηγεί στην αληθινή Παιδεία;]
Ουκ έστιν, έφη. [Δεν υπάρχει, είπε.]
[ΙΓ'] Ούτοι δε οι άνθρωποι οι έσω του περιβόλου ανακάμπτοντες τίνες εισίν; [Και αυτοί οι άνθρωποι, που περπατούν στο εσωτερικό του περιβόλου, ποιοί είναι;]
Oι της Ψευδοπαιδείας, έφη, ερασταί ηπατημένοι και οιόμενοι μετά της αληθινής Παιδείας συνομιλείν. [Οι εραστές της Ψευδοπαιδείας, είπε, εξαπατημένοι και οι οποίοι νομίζουν ότι συναναστρέφονται με την αληθινή Παιδεία.]
Τίνες ουν καλούνται ούτοι; [Πώς ονομάζονται αυτοί;]
Οι μεν ποιηταί, έφη, οι δε ρήτορες, οι δε διαλεκτικοί, οι δε μουσικοί, οι δε αριθμητικοί, οι δε γεωμέτραι, οι δε αστρολόγοι, οι δε κριτικοί, οι δε ηδονικοί, οι δε περιπατητικοί και όσοι τούτοις εισί παραπλήσιοι. [Άλλοι ποιητές, είπε, άλλοι ρήτορες, άλλοι διαλεκτικοί, άλλοι μουσικοί, άλλοι μαθηματικοί, άλλοι γεωμέτρες, άλλοι αστρολόγοι, άλλοι κριτικοί, άλλοι ηδονικοί, άλλοι περιπατητικοί, και όλοι οι σε αυτούς παραπλήσιοι.]
[ΙΔ'] Αι δε γυναίκες αϊ δοκούσι περιτρέχειν όμοιαι ταις πρώταις, εν αίς, έφης, είναι την Ακρασίαν [και αι άλλαι αι μετ' αυτών] τίνες εισίν; [Και οι γυναίκες αυτές που φαίνονται να τρέχουν εδώ και εκεί και μοιάζουν με τις πρώτες, ανάμεσα στις οποίες είπες ότι είναι η Ακράτεια [και οι άλλες που είναι μαζί τους] ποιές είναι;]
Αυταί εκείναι εισιν, έφη. [Είναι οι ίδιες με τις άλλες, είπε.]
Πότερον ουν και ώδε εισπορεύονται; [Ποιό λοιπόν από τα δύο, και αυτές εκεί πηγαίνουν ή όχι;]
Νη Δία και ώδε, σπανίως δε και ουχί ώσπερ εν τω πρώτω περιβόλω. [Ναι, μα τον Δία, και αυτές εκεί, αλλά σπανίως και όχι όπως στον πρώτο περίβολο.]
Πότερον ουν και αι Δόξαι; έφην. [Ποιό λοιπόν από τα δύο, και οι Δοξασίες ή όχι; είπα.]
Μένει γαρ και εν τούτοις το πόμα, ό έπιον παρά της Απάτης, και η άγνοια μένει [εν τούτοις νη Δία] και μετ' αυτής γε η αφροσύνη, και ου μη απέλθη απ' αυτών ουθ' η δόξα ουθ' η λοιπή κακία μέχρι άν απογνόντες της Ψευδοπαιδείας εισέλθωσιν εις την αληθινήν οδόν και πίωσι τας τούτων καθαρτικάς δυνάμεις. Είτα όταν καθαρθώσι και εκβάλωσι τα κακά πανθ' όσ' αν έχωσι και τας δόξας και την άγνοιαν και την λοιπήν κακίαν πάσαν, τότε [αν] ούτω σωθήσονται. Ώδε δε μένοντες παρά τη Ψευδοπαιδεία ουδέποτε απολυθήσονται ουδέ ελλείψει αυτούς κακόν ουδέν ένεκα τούτων των μαθημάτων. [(Ναι) Διότι μένει και σε αυτούς το ποτό, που ήπιαν από την Απάτη και η άγνοια θα μείνει [σε αυτούς μα το Δία] και μαζί της η αφροσύνη και δεν θα φύγει ούτε η δόξα ούτε η υπόλοιπη κακία, έως ότου αποκηρύσσοντας την Ψευδοπαιδεία, εισέλθουν στον Αληθινό Δρόμο και πιούν τις Καθαρτικές από αυτά Δυνάμεις. Έπειτα, όταν καθαρθούν και αποβάλλουν όσα κακά έχουν, και τις δοξασίες και την άγνοια και όλη την υπόλοιπη κακία, τότε [μόνο] θα σωθούν. Εάν όμως, παραμείνουν κοντά στην Ψευδοπαιδεία, δεν θα απαλλαγούν ποτέ, ούτε θα τους λείψει κανένα κακό, εξαιτίας αυτών των μαθημάτων.]
[ΙΕ'] Ποία ουν αύτη η οδός εστιν η φέρουσα επί την αληθινήν Παιδείαν; [έφην]. [Και ποιός είναι αυτός ο δρόμος που οδηγεί στην αληθινή Παιδεία;]
Οράς άνω, έφη, τόπον τινά εκείνον, όπου ουδείς επικατοικεί, αλλ' έρημος, δοκεί είναι; [Βλέπεις πάνω, είπε, εκείνον τον τόπο, όπου δεν κατοικεί κανείς, αλλά έρημος φαίνεται να είναι;]
Ορώ. [Bλέπω.]
Ουκούν και θύραν τινά μικράν και οδόν τινα προ της θύρας, ήτις ου πολύ όχλείται, αλλ' ολίγοι πάνυ πορεύονται ώσπερ [δι'] ανοδίας τινός και τραχείας και πετρώδους είναι δοκούσης; [Λοιπόν, και μια θύρα μικρή και έναν δρόμο μπροστά στην θύρα, που δεν έχει πολύ όχλο, αλλά πολύ λίγοι άνθρωποι βαδίζουν, γιατί δείχνει να μην είναι δρόμος στην πραγματικότητα, και είναι τραχύς και πετρώδης;]
Και μάλα, έφην. [Και βέβαια, είπα.]
Ουκούν κανι βουνός τις υψηλός δοκεί είναι και ανάβασις στενή πάνυ και κρημνούς έχουσα ένθεν και ένθεν βαθείς. [Και ένα βουνό ψηλό φαίνεται να είναι και ανάβαση πολύ στενή και γκρεμούς να έχει από εδώ και από εκεί βαθείς;]
Ορώ. [Βλέπω.]
Αύτη τοίνυν εστίν η οδός, έφη, η άγουσα προς την αληθινήν Παιδείαν. [Αυτός είναι ο δρόμος, είπε, που οδηγεί στην Αληθινή Παιδεία.]
Και μάλα γε χαλεπή προσιδείν. [Και είναι πολύ δύσκολο να τον κοιτάξει κανείς.]
Ουκούν και άνω επί του βράχου οράς πέτραν τινά μεγάλην και υψηλήν και κύκλω απόκρημνον; [Λοιπόν, και πάνω στο βράχο, βλέπεις μια πέτρα μεγάλη και ψηλή και γύρω απόκρημνο;]
Ορώ, έφην. [Βλέπω, είπα.]
[ΙS'] Οράς ούν και γυναίκας δύο εστηκυίας επί της πέτρας λιπαράς και ευεκτούσας τω σώματι, ως εκτετάκασι τας χείρας προθύμως; [Bλέπεις και δύο γυναίκες, να στέκονται επάνω στην πέτρα, ζωηρές και καλοφτιαγμένες, πως εκτείνουν τα χέρια πρόθυμα;]
Ορώ, αλλά τίνες καλούνται, έφην, αύται; [Bλέπω, αλλά πως ονομάζονται, είπα, αυτές;]
Η μεν Εγκράτεια καλείται, έφη, η δε Καρτερία · εισί δε αδελφαί. [Η μία Εγκράτεια καλείται, είπε, η άλλη Καρτερία · είναι αδελφές.]
Τι ουν τας χείρας εκτετάκασι προθύμως ούτως; [Γιατί λοιπόν έχουν τα χέρια τεντωμένα τόσο πρόθυμα;]
Παρακαλούσιν, έφη, τους παραγινομένους επί τον τόπον θαρρείν και μη αποδειλιάν λέγουσαι ότι βραχύ έτι δει καρτερήσαι αυτούς, είτα ήξουσιν εις οδόν καλήν. [Παρακαλούν, είπε, αυτούς που φτάνουν στον τόπο αυτό, να έχουν θάρρος και να μην δειλιάζουν, λέγουσες ότι πρέπει να δείξουν υπομονή για λίγο ακόμη και έπειτα θα φθάσουν σε οδό καλή.]
Όταν ουν παραγένωνται επί την πέτραν, πώς αναβαίνουσιν; ορώ γαρ οδόν φέρουσαν ουδεμίαν επ' αυτάς. [Και όταν φτάνουν στην πέτρα, πώς ανεβαίνουν; γιατί βλέπω οτι κανείς δρόμος δεν οδηγεί σε καμμια από αυτές.]
Αύται από του κρημνού προσκαταβαίνουσι και έλκουσιν αυτούς άνω προς αυτάς, είτα κελεύουσιν αυτούς διαναπαύσασθαι · και μετά μικρόν διδόασιν ισχύν και θάρσος και επαγγέλλονται αυτούς καταστήσειν προς την αληθινήν Παιδείαν και δεικνύουσιν αυτοίς την οδόν, ως έστι καλή τε και ομαλή και ευπόρευτος και καθαρά παντός κακού, ώσπερ οράς. [Αυτές από τον γκρεμό κατεβαίνουν και τραβούν αυτούς επάνω προς αυτές, έπειτα τους συμβουλεύουν να αναπαυθούν · και έπειτα από μικρό διάστημα τους δίνουν δύναμη και θάρρος και υπόσχονται οτι θα οδηγήσουν αυτούς στην αληθινή Παιδεία και τους δείχνουν την οδό, οτι είναι καλή και ομαλή και εύκολη στην πόρευση, και καθαρή από κάθε κακό, όπως βλέπεις.]
Εμφαίνει νη Δία. [Εμφαίνεται, μα το Δία.]
[ΙΖ'] Οράς ουν, έφη, και έμπροσθεν του άλσους εκείνου τόπον τινά, ος δοκεί καλός τε είναι και λειμωνοειδής και φωτί πολλώ καταλαμπόμενος; [Βλέπεις, είπε, και μπροστά από το άλσος εκείνο έναν τόπο, που φαίνεται να είναι καλός και χλοερός και από πολλά φώτα ολόλαμπρος;]
Και μάλα. [Και βέβαια.]
Κατανοείς ουν εν μέσω τω λειμώνι περίβολον έτερον και πύλην ετέραν; [Διακρίνεις λοιπόν μέσα στον λειμώνα, άλλο περίβολο και άλλη πύλη;]
Έστιν ούτως · αλλά τις καλείται ο τόπος ούτος; [Eίναι έτσι · αλλά πώς καλείται ο τόπος αυτός;]
Ευδαιμόνων οικητήριον, έφη · ώδε γαρ διατρίβουσιν αι Αρεταί πάσαι και η Ευδαιμονία. [Ευδαιμόνων οικία, είπε · διότι, εκεί ζουν όλες οι Αρετές και η Ευδαιμονία.]
Είεν, έφην εγώ, ως καλόν λέγεις τον τόπον είναι. [Πόσο καλός είναι ο τόπος, είπα, για τον οποίο λες.]
[ΙΗ'] Ουκούν παρά την πύλην οράς, έφη, ότι γυνή τις εστί καλή και καθεστηκυία το πρόσωπον, μέση δε και κεκριμένη ήδη τη ηλικία, στολήν δ' έχουσα απλήν τε και ακαλλώπιστον; έστηκε δε ουκ επί στρογγυλού λίθου, αλλ' επί τετραγώνου ασφαλώς κειμένου. Και μετά ταύτης άλλαι δύο εισί θυγατέρες τινές δοκούσαι είναι. [Βλέπεις κοντά στην πύλη, είπε, οτι υπάρχει μια ωραία γυναίκα, κάπως προχωρημένης ηλικίας με όμορφο όμως πρόσωπο, και με απλή και αστόλιστη ενδυμασία; στέκει όχι σε στρογγυλή πέτρα, αλλά σε τετράγωνη, με σταθερή βάση. Και μαζί της είναι άλλες δύο που φαίνεται οτι είναι θυγατέρες της.]
Εμφαίνει ούτως έχειν. [Εμφαίνεται έτσι έχει.]
Τούτων τοίνυν η μεν εν τω μέσω Παιδεία εστίν, η δε Αλήθεια, η δε Πειθώ. [Από αυτές η μεσαία είναι η Παιδεία, η άλλη η Αλήθεια και η άλλη η Πειθώ.]
Τι δε έστηκεν επί λίθου τετραγώνου αύτη; [Γιατί στέκει σε πέτρα τετράγωνη αυτή;]
Σημείον, έφη, ότι ασφαλής τε και βεβαία η προς αυτήν οδός εστι τοις αφικνουμένοις και των διδομένων ασφαλής η δόσις τοις λαμβάνουσι. [Σημείο, είπε, είναι, οτι ασφαλής και βέβαιη είναι η οδός που οδηγεί σε αυτήν για όσους έρχονται και οτι είναι σίγουρα αυτά που δίδονται στους λήπτες.]
Και τίνα εστίν, ά δίδωσιν αύτη; [Και ποια είναι αυτά, που δίδει αυτή;]
Θάρσος και αφοβία, έφη εκείνος. [Θάρρος και Αφοβία, είπε εκείνος.]
Ταύτα δε τίνα εστίν; [Αυτά ποιά είναι συγκεκριμένα;]
Επιστήμη, έφη, του μηδέν άν ποτέ δεινόν παθείν εν τω βίω. [Γνώση, είπε, του να μην παθαίνει κανείς τίποτε κακό στη ζωή.]
[ΙΘ'] Ω Ηράκλεις ως καλά, έφην, τα δώρα. Αλλά τίνος ένεκεν ούτως έξω του περιβόλου έστηκεν; [Ω Ηρακλή, πόσο καλά, είπα, είναι τα δώρα. Αλλά γιατί στέκεται έτσι έξω από τον περίβολο;]
Όπως τους παραγινομένους, έφη, θεραπεύη και ποτίζη την καθαρτικήν δύναμιν. Είθ' όταν καθαρθώσιν, ούτως εισάγει τούτους προς τας Αρετάς. [Ώστε τους ερχομένους, είπε, να θεραπεύει και να ποτίζει με την Καθαρτική της Δύναμη. Έπειτα όταν καθαρθούν, έτσι τους οδηγεί στις Αρετές.]
Πώς τούτο; έφην εγώ, ου γαρ συνίημι. [Πώς αυτό; είπα εγώ, γιατι δεν καταλαβαίνω.]
Αλλά συνήσεις, έφη, ως άν, ει τις φιλότιμος κάμνων ετύγχανε προς ιατρόν άν δήπου γενόμενος πρότερον καθαρτικοίς εξέβαλλε τα νοσοποιούντα, είτα ούτως άν ο ιατρός αυτόν εις ανάληψιν και υγείαν κατέστησεν, ει δε μη επείθετο οις επέταττεν, ευλόγως αν δήπου απωσθείς εξώλετο υπό της νόσου. [Αλλά θα καταλάβεις, είπε, όπως εάν κάποιος τύχαινε να αρρωστήσει και με φιλότιμο πήγαινε στον ιατρό, κατά πρώτον ο ιατρός, νομίζω, θα εξάλειφε όλα εκείνα που προκαλούν την νόσο και έτσι θα τον διέσωζε και θα αποκαταστούσε την υγεία του, εάν όμως δεν ακολουθούσε τις συνταγές του, εύλογα, εάν δεν απατώμαι, εκδιωγμένος από τον ιατρό, θα χανόταν, εξαιτίας της ασθένειας.]
Ταύτα μεν συνίημι, έφην εγώ. [Αυτά τα κατανοώ, είπα εγώ.]
Τον αυτόν τοίνυν τρόπον, έφη, και προς την Παιδείαν όταν τις παραγένηται, θεραπεύει αυτόν και ποτίζει τη εαυτής δυνάμει, όπως εκκαθάρη πρώτον και εκβάλη τα κακά πάντα όσα έχων ήλθε. [Κατά τον ίδιο τρόπο, είπε, όταν φθάσει κάποιος στην Παιδεία, τον θεραπεύει και τον ποτίζει με τη δική της Δύναμη, για να τον Καθάρει πρώτα, και να του εκβάλει όλα τα κακά τα οποία είχε όταν ήλθε.]
Ποία ταύτα; [Ποιά είναι αυτά;]
Την άγνοιαν και τον πλάνον, ον επεπώκει παρά της Απάτης, και την αλαζονείαν και την επιθυμίαν και την ακρασίαν και τον θυμόν και την φιλαργυρίαν και τα λοιπά πάντα, ων ενεπλήσθη εν τω πρώτω περιβόλω. [H άγνοια και η πλάνη, που έχει ποτιστεί από την Απάτη και την αλαζονεία και την επιθυμία και την ακράτεια και τον θυμό και την φυλαργυρία και τα λοιπά όλα, με τα οποία γέμισε όσο ήταν στον πρώτο περίβολο.]
[Κ'] Όταν ουν καθαρθή, πού αυτόν αποστέλλει; [Όταν καθαρθεί, που τον αποστέλλει;]
Ένδον, έφη, προς την Επιστήμην και προς τας άλλας Αρετάς. [Μέσα, είπε, προς την Επιστήμη και προς τις άλλες Αρετές.]
Ποίας ταύτας; [Ποιές είναι αυτές;]
Ουχ οράς, έφη, έσω της πύλης χορόν γυναικών, ως ευειδείς δοκούσιν είναι και εύτακτοι και στολήν ατρύφερον και απλήν έχουσιν · έτι τε ως άπλαστοι εισι και ουδαμώς κεκαλλωπισμέναι καθάπερ αι άλλαι; [Δεν βλέπεις, είπε, μέσα από την πύλη χορό γυναικών, πόσο ωραίες φαίνονται οτι είναι και τακτικές και ντυμένες απλά και χωρίς τρυφηλότητα · και ακόμη, πόσο ανεπιτήδευτες και καθόλου καλλωπισμένες, όπως οι άλλες;]
Ορώ, έφην. Αλλά τίνες αύται καλούνται; [Βλέπω, είπα. Αλλώ πώς ονομάζονται αυτές;]
H μεν πρώτη Επιστήμη, έφη, καλείται, αι δε άλλαι ταύτης αδελφαί Ανδρεία, Δικαιοσύνη, Καλοκαγαθία, Σωφροσύνη, Ευταξία, Ελευθερία, Εγκράτεια, Πραότης. [H πρώτη Επιστήμη, είπε, ονομάζεται, οι άλλες αδελφές της, Ανδρεία, Δικαιοσύνη, Καλοκαγαθία, Σωφροσύνη, Ευταξία, Ελευθερία, Εγκράτεια, Πραότης.]
Ω κάλλιστε, έφην έγωγε, ως εν μεγάλη ελπίδι εσμέν. [Ω κάλλιστε, είπα εγώ, σε τι μεγάλη ελπίδα είμαστε.]
Εάν συνήτε, έφη, και έξιν περιποιήσησθε ών ακούετε. [Εάν συνειδητοποιήσετε, είπε, και με συνήθεια εφαρμόσετε όσα ακούτε.]
Αλλά προσέξομεν, έφην έγωγε, ως μάλιστα. [Θα προσέξουμε, είπα εγώ, πάρα πολύ.]
Τοιγαρούν, έφη, σωθήσεσθε. [Για αυτό λοιπόν, είπε, θα σωθείτε.]
[ΚΑ'] Όταν ουν παραλαβώσιν αυτόν αύται, πού άγουσι; [Όταν λοιπόν τον παραλάβουν αυτές, που τον οδηγούν;]
Προς την μητέρα, έφη. [Προς τη μητέρα, είπε.]
Αύτη δε τις εστιν; [Αυτή ποιά είναι;]
Ευδαιμονία, έφη. [H Eυδαιμονία, είπε.]
Ποία δ' εστίν αύτη; [Ποια είναι αυτή;]
Οράς την οδόν εκείνην την φέρουσαν επί το υψηλόν εκείνο, ό εστιν ακρόπολις των περιβόλων πάντων; [Βλέπεις την οδό εκείνη που φέρνει (οδηγεί) στο υψηλό εκείνο (σημείο), το οποίο είναι η ακρόπολη όλων των περιβόλων;]
Ορώ. [Bλέπω.]
Ουκούν επί του προπυλαίου γυνή καθεστηκυία ευειδής τις κάθηται επί θρόνου υψηλού κεκοσμημένη ελευθέρως και απεριέργως και εστεφανωμένη στεφάνω ευανθεί πάνυ καλώ. [Λοιπόν στο προπύλαιο, μια γυναίκα όμορφη κάθεται σε υψηλό θρόνο, στολισμένη με ελευθερία και απλότητα και στεφανωμένη με στεφάνι πολύ ωραίο πλούσιο σε άνθη.]
Εμφαίνει ούτως. [Εμφαίνεται έτσι.]
Αύτη τοίνυν εστίν η Ευδαιμονία, έφη. [Αυτή είναι η Ευδαιμονία, είπε.]
[ΚΒ'] Όταν ουν ώδε τις παραγένηται τί ποιεί; [Και οταν φτάσει κανείς εκεί, τι κάνει;]
Στεφανοί αυτόν, έφη, τη εαυτής δυνάμει ή τε Ευδαιμονία και αι άλλαι αρεταί πάσαι ώσπερ τους νενικηκότας τους μεγίστους αγώνας. [Στεφανώνει αυτόν, είπε, με τη Δύναμή της και η Ευδαιμονία, και οι άλλες Αρετές όλες, όπως ακριβώς εκείνους που έχουν νικήσει τους μεγίστους αγώνες.]
Και ποίους αγώνας νενίκηκεν αυτός; έφην εγώ. [Και ποιούς αγώνες νίκησε αυτός; είπα εγώ.]
Τους μεγίστους, έφη, και τα μέγιστα θηρία, ά πρότερον κατήσθιε και εκόλαζε και εποίει δούλον, ταύτα πάντα νενίκηκε και απέρριψεν αφ' εαυτού και κεκράτηκεν εαυτού, ώστε εκείνα νύν τούτω δουλεύουσι, καθάπερ ούτος εκείνοις πρότερον. [Τους μεγίστους, είπε, και τα μέγιστα θηρία, τα οποία προηγουμένως τον κατέτρωγαν και τον βασάνιζαν και τον δουλοποιούσαν, όλα αυτά τα ενίκησε και τα επέρριψε από τον εαυτό του και αυτοσυγκρατήθηκε, ώστε τώρα εκείνα τον υπηρετούν, ακριβώς όπως πρωτύτερα αυτός εκείνα.]
[ΚΓ'] Ποία ταύτα λέγεις θηρία; πάνυ γαρ επιποθώ ακούσαι. [Ποια λες θηρία; πολυ ποθώ να ακούσω.]
Πρώτον μεν, έφη, την Άγνοιαν και τον Πλάνον, ή ου δοκεί σοι ταύτα θηρία; [Πρώτα, είπε, την Άγνοια και την Πλάνη, ή μήπως δεν σου φαίνονται αυτά θηρία;]
Και πονηρά γε, έφην εγώ. [Kαι βέβαια είναι θηρία, απάντησα εγώ.]
Είτα την Λύπην και τον Οδυρμόν και την Φιλαργυρίαν και την Ακρασίαν και την λοιπήν άπασαν Κακίαν. Πάντων τούτων κρατεί και ου κρατείται ώσπερ πρότερον. [Έπειτα την Λύπη και τον Οδυρμό και την Φιλαργυρία και την Ακράτεια και όλη την υπόλοιπη Κακία. Όλα αυτά (εκείνος) τα ελέγχει και δεν ελέγχεται από αυτά όπως πριν.]
ΚΕΒΗΤΟΣ ΠΙΝΑΞ
anonymus 2026 Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου 2011 7:27 μμ
Όταν το κράτος δεν μεριμνά τι επαγγέλματα είναι διαθέσιμα στην κοινωνία και όλοι θέλουν να σπουδάσουν δια να πάρουν ένα δίπλωμα δια μια θέση στο δημόσιο, τότε η χώρα σε λίγα χρόνια θα παραλύσει.. με μαθηματική ακρίβεια& Χρειάζονται και χειρονακτικά επαγγέλματα δια την πρόοδο, δεν γίνεται μέσα από τα γραφεία& Αυτά όλα τα έχουν υπολογίσεις εδώ και δεκαετίες& και να σήμερα τα αποτελέσματα& Μα πώς όταν βλέπουμε ο γείτονας μας, το παιδί του σπουδάζει.. εμάς τι είναι.. Και δώσε του φοιτητικά δάνεια και άλλα δάνεια δια επαγγελματικούς σκοπούς μετά και να σου ο Έλληνας κάτω από το βάρος των τραπεζών& Έπρεπε να υπάρχουν τεχνικές σχολές δια έμπειρους τεχνίτες& Σήμερα έρχονται όλοι αυτοί οι ξένοι με χαμηλούς μισθούς, κατοικούν 5-6 άτομα σε ένα διαμέρισμα, γίνεται και εξαγωγή συναλλάγματος χωρίς επιστροφή& εκατομμύρια ευρώ φεύγουν κάθε μήνα& Που θα πάει η κατάσταση&
ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΣ Σάββατο, 1 Οκτωβρίου 2011 3:42 μμ
Συγνώμη αλλά όσο αναφορά τους ξένους εγώ τους καμαρώνω...πραγματικά ήρθαν και έκαναν πραγματα και θάυματα για αυτους....
Δεν φταίνε οι ξένοι φίλοι μου ... ούτε οι 10-15 που ζουνε μαζί...κα αυτοί άνθρωποι φτωχοί είναι όπως και εμείς.....
Όμως εμείς είμαστε οι ίδιοι που φταίμε....εμείς βγάζουμε τους βουλευτές....εμείς αποφασίζουμε....
Όταν βλέπω τέτοια κείμενα που να ρίχνουν ευθύνες ανεξέλεκτα λυπάμαι....
Ο νέος άνθρωπος που θέλει να πάει μπροστά θα πάει μπροστά...άλλο εάν τώρα θα το κάνει δυσκολοτερα....οι νέοι μας δεν νομίζω όλοι να είναι όπως τα λέτε...το αντίθετο πιστεύω και βλέπω. Η μειοψηφία είναι αυτή και πάντα ήταν που δεν θέλει να δουλεύει. Απλά τώρα υπάρχει τεράστια ανεργεία για αυτό το βλέπουμε παντου... Και ύστερα φταίει η κυβέρνηση όταν ο άλλος παίρνει τους ξένους να του βάψουνε το σπίτι?Όταν έρχεται ο Ελληνάρας και σου ζητά 3 φορές πάνω...ή φταίει η Κυβέρνηση όταν κάποιος αχρείος εκμεταλεύεται ανθρώπους γιατί δεν έχουν χαρτιά και έχουν μεγάλη ανάγκη απο λεφτά και τους βάζει στα χωράφια.....
Είναι πολλές οι αντιφάσεις και όλοι μπορούμε να λέμε και να υποστηρίζουμε εύκολα την μία ή την άλλη πλευρά.... Το να κατηγορούμε έγινε το Εθνικό μας άθλημα...και μας αρέσει....όπως εσείς κάνετε παραπάνω...νιώθουμε καλύτεροι.....
Ε όχι δεν νομίζω. Εάν πραγματικά θέλετε να βοηθήσετε π.χ. για την παιδεία με τις τόσες γνωσεις που έχετε και κρίνεται το σύστημα και το κατακρίνεται (υπόψην δεν κρίνω εγώ εσάς εάν έχετε δίκαιο ή όχι) τότε μπορείται κάλλιστα και ελεύθερα στην Δημοκρατική χώρα που ζούμε να βγείτε έξω όπως κάνανε και οι προγόνοι μας που τόσο θαυμάζουμε.....που νομίζατε διδάσκανε αυτοί σε κολλέγια........ Όχι απλά να λέμε και να κρίνουμε να κάνουμε κιόλας.....
Εγώ ευχαρίστως θα έπραττα τα παραπάνω εάν αισθανόμουν έτοιμος και ικανός για κάτι τέτοιο........αλλά επειδή δεν νιώθω δεν πάει να πει ότι θα κάτσω να κρίνω και κατακρίνω τα πάντα.....
Για όλα αυτά διαφωνώ κάθετα με το παρόν κείμενο.
anonymus 2026 Σάββατο, 1 Οκτωβρίου 2011 6:32 μμ
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΩΗΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΣΚΟΠΙΩΝ
Την ιστορική αλήθεια για την ελληνικότητα της Μακεδονίας του Φιλίππου και του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αποκαθιστά ο πρώην πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ Λιούμπκο Γκεοργκιέφσκι, σε πρόσφατη συνέντευξή του στον Μιλένκο Νεντελκόφσκι του τηλεοπτικού σταθμού Kanal 5, των Σκοπίων. Ο Γκεοργκιέφσκι αντικρούει με αδιάψευστα ιστορικά στοιχεία τις ανιστόρητες θέσεις των Σλαβομακεδόνων περί ύπαρξης «Μακεδονικού» έθνους και «Μακεδόνων» και διακηρύττει, ότι «Ο Μέγας Αλέξανδρος πολέμησε ως Έλληνας, μετέδωσε τον ελληνικό πολιτισμό στα πέρα του τότε κόσμου και έχτισε ένα ελληνικό κόσμο»... «Εάν αποδείξουμε ότι οι αρχαίοι Μακεδόνες δεν ήταν Έλληνες, τότε αυτόματα ισχυριζόμαστε ότι εμείς είμαστε αυτοί οι αρχαίοι Μακεδόνες. Πρώτα από όλα, ακόμα και αν ίσχυε ότι οι αρχαίοι Μακεδόνες δεν ήταν Έλληνες, δεν σημαίνει ότι αυτοί είναι οι σημερινοί "Μακεδόνες" (απόγονοι τους), γιατί η ιστορία της περιόδου γνωρίζει μόνο 3 πολιτισμούς σε αυτήν την περιοχή των Βαλκανίων&τους Έλληνες, τους Ιλλυριούς και τους Θράκες. Οι Μακεδόνες δεν υπήρξαν ως άλλος πολιτισμός» τονίζει κατά την έναρξη της συνέντευξης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όποιον και αν συμβουλεύτηκα λέει το ακριβώς αντίθετο από εσάς.
ΓΚΕΟΡΓΚΙΕΦΣΚΙ: Δεν ισχύει κάτι τέτοιο, σας διαβεβαιώ. Τώρα, το δεύτερο σημείο είναι ότι, εάν υπάρχει κάποια βάση για εμάς να αποδείξουμε ότι οι αρχαίοι Μακεδόνες είναι διαφορετικοί από τους αρχαίους Έλληνες, το συμπέρασμα μας θα είναι ότι είναι, ήταν κάτι διαφορετικό από τους σημερινούς "Μακεδόνες". Στο μεταξύ είναι και κάτι άλλο. Δεν ξέρω αν είναι γενετικά οι ίδιοι, αλλά ξέρω ότι 120-130 χρόνια πριν τον Μέγα Αλέξανδρο, ο προ-προ-προ& παππούς του Αλέξανδρος Α’ [ο επονομαζόμενος Φιλέλλην] λαμβάνει μέρος στους Ολυμπιακούς αγώνες στην Ελλάδα και αποδεικνύει την Ελληνική του καταγωγή από την Πελοπόννησο.
Από τότε και μέχρι την Γέννηση του Μεγάλου Αλεξάνδρου, η Μακεδονία είναι μέρος του Ελληνικού Κόσμου και παίρνει μέρος σε όλους τους αγώνες, σε όλα τα συμβούλια, σε όλες τις μάχες και σε όλα τα πολιτιστικά και πνευματικά γεγονότα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πριν λίγο σας διάβασα ότι δεν μιλούσαν την ίδια γλώσσα, πριν λίγο σας διάβασα ότι δεν τα πήγαιναν καλά μεταξύ τους.
ΓΚΕΟΡΓΚΙΕΦΣΚΙ: Κοιτάξτε, μπορούμε να επικαλεστούμε πολλές παραθέσεις από γνώστες, αλλά σας λέω πως η Μακεδονία λειτουργούσε τότε. Όλες οι ημερομηνίες είναι γνωστές.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μα υπήρξαν μεγάλοι πόλεμοι. Ο Φίλιππος τους κατέλαβε, τους σκότωνε Εάν ήταν τόσο στενά δεμένοι γιατί σκότωνε ο ένας τον άλλο;
ΓKEOΡΓΚΙΕΦΣΚΙ: Το πιο σημαντικό πράγμα είναι το ακόλουθο& ο Φίλιππος και ο Αλέξανδρος είχαν σκοπό να ενώσουν τον ελληνικό κόσμο {..} είχαν σκοπό να νικήσουν τον μεγάλο εχθρό του ελληνικού κόσμου, την Περσία και τελικά ο Φίλιππος και ο Αλέξανδρος, ή καλύτερα ο Αλέξανδρος σε αυτήν την περίπτωση, όπου και αν κέρδισε, κέρδισε με το ελληνικό όνομα , από οπουδήποτε πέρασε άφησε ένα ίχνος της παρουσίας του. Είναι ίχνος της ελληνικής του καταγωγής. Και έχουμε εκατοντάδες μνημεία όπου αρχίζει με τις λέξεις Εγώ ο Έλλην/Του Έλληνος Αλεξάνδρου. Έτσι μετά τον θάνατο του Μ. Αλεξάνδρου, ο κόσμος που αφήνει πίσω, είναι ένας Ελληνικός κόσμος και ονομάζεται «Ελληνοποίηση της Μεσογείου». Ο Αλέξανδρος κάνει το μεγάλο μπαμ του ελληνικού ονόματος {&} και πρόσφατα δεν ανακήρυξαν [σ.σ. Έλληνες] τον Μ. Αλέξανδρο ως τον Μεγαλύτερο Έλληνα όλων των εποχών για το τίποτα, {σ.σ. τον ανακήρυξαν} διότι ανύψωσε τον Ελληνικό πολιτισμό στο ύψιστο σημείο&
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εάν ο ελληνικός πολιτισμός είναι τόσο μεγάλος, εάν ο Αλέξανδρος ήταν τόσο μεγάλος και τον εξέλεξαν ως τον μεγαλύτερο Έλληνα, γιατί ως το 1990 δεν ήθελαν να ακούνε γι’ αυτόν; Γιατί μέχρι το 1990 δεν ήθελαν να ακούσουν για τους Μακεδόνες; Γιατί το όνομα Μακεδονία ήταν απαγορευμένο στην Ελλάδα;
ΓΚΕΟΡΓΚΙΕΦΣΚΙ: Δεν είναι έτσι&
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πώς δεν είναι έτσι Λιούμπκο; Έτσι είναι. Μιλούσε στους στρατιώτες του σε 2-3 γλώσσες.
ΓΚΕΟΡΓΚΙΕΦΣΚΙ: Πάντα νοιαζόντουσαν για το Ελληνικό πνεύμα. Μην έχουμε παραισθήσεις, έτσι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τότε γιατί ο Φίλιππος τους πολέμησε; Γιατί τους νίκησε;
ΓΚΕΟΡΓΚΕΦΣΚΙ: Στάσου Μιλένκο. Γιατί η Αθήνα και η Σπάρτη πολέμησαν μεταξύ τους; Γιατί η Θήβα και η Σπάρτη πολεμούσαν μεταξύ τους; Όλες οι πόλεις πολεμούσαν μεταξύ τους
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν ξέρω, εάν καταλαβαίνεις πώς αυτό ακούγονται αυτά που λες στους ανθρώπους που μας παρακολουθούν.
ΓΚΕΟΡΓΚΙΕΦΣΚΙ: Kοίτα, δεν θέλω εμείς να έχουμε κακές παραισθήσεις. Ο κόσμος που έχτισε ο Μέγας Αλέξανδρος είναι ένας ελληνικός κόσμος, ο κόσμος που ο Μέγας Αλέξανδρος αφήνει πίσω του είναι ένας ελληνικός κόσμος. Αυτοί είναι ξεκάθαροι δείκτες που ο παγκόσμιος επιστημονικός κόσμος έχει αναγνωρίσει και μέχρι σήμερα βλέπουμε όλα τα μνημεία, που έχουν μείνει από αυτήν την περίοδο, να έχουν αυτό το όνομα και επώνυμο. Γιατί δεν θέλουμε να το καταλάβουμε;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Περίμενε ένα λεπτό, εξήγησέ μου γιατί, εάν αυτό ήταν αλήθεια, γιατί οι Έλληνες δεν το εκτιμούσαν ως το 1990;
ΓΚΕΟΡΓΚΙΕΦΣΚΙ: Πώς μπορείς να λες ότι δεν το εκτίμησαν;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αφού δεν το έκαναν. Δεν υπήρχε περιοχή με το όνομα Μακεδονία στην Ελλάδα, δεν υπήρχε αεροδρόμιο να λέγεται Μακεδονία, δεν υπήρχε Μέγας Αλέξανδρος, δεν υπήρχαν τίποτα από αυτά&
ΓΚΕΟΡΓΚΙΕΦΣΚΙ: Περίμενε, υπήρχε άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στη Θεσσαλονίκη από τουλάχιστον όταν ήμουν 5 χρονών και επισκέφτηκα για πρώτη φορά την Θεσσαλονίκη. Θυμάμαι αυτό το άγαλμα. Έχεις δίκιο για το αεροδρόμιο&
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν υπήρχε περιοχή με αυτό το όνομα&
ΓΚΕΟΡΓΚΙΕΦΣΚΙ: Ναι, άλλαξαν το όνομα της περιοχής αρκετές φορές, αλλά να ισχυρίζεσαι ότι δεν εκτιμούσαν το πνεύμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου δεν είναι καθόλου αληθινό&
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πρώτον, δεν μιλούσαν την ίδια γλώσσα, δεύτερον δεν έμοιαζαν καθόλου, τρίτον πολεμούσαν μεταξύ τους&
ΓΚΕΟΡΓΚΕΦΣΚΙ: Μα όλες οι ελληνικές πόλεις πολεμούσαν μεταξύ τους&
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μιλούσαν διαφορετική γλώσσα {&} λες ότι ένωσε τον ελληνικό κόσμο. Για παράδειγμα, αν ο Γκορμπατσώφ ήταν υπέρ της ένωσης της Γερμανίας αλλά δεν ήταν Γερμανός, καταλαβαίνεις τι θέλω να πω.
ΓΚΕΟΡΓΚΕΦΣΚΙ: Mιλένκο, κοίτα& . ολόκληρη η κληρονομιά του Μεγάλου Αλεξάνδρου ήταν Ελληνική και ως σήμερα η λέξη είναι Ελληνική {&} μπορούμε να λέμε μεταξύ μας ιστορίες για παρηγοριά, αλλά αυτά είναι τα ιστορικά γεγονότα! Μέχρι να αποδείξουμε με επιστημονικά επιχειρήματα ότι αυτά τα γεγονότα δεν είναι αληθινά& εντάξει&
Αστερίων Βαληνάκης Σάββατο, 1 Οκτωβρίου 2011 7:51 μμ
Ανονύμους ωραίο το σχόλειο μόνον που πρέπει να έκανες κάποιο λάθος. Πρέπει να ανήκει σε άλλη ανάρτηση. με την παρούσα καμία σχέση. Οσο για το σχόλιό σου Κωστή, είσαι μέσα οπωσδήποτε και σωστά τοποθετημένος. Ισως να δεν υπ0άρχει άλλη παρομοίωση κάτι τέτοιο αλλά πολύ χειρότερο να συμβαίνει σήμερα. Πέτρο σωστά τα επιχειρήματά σου αλλά βλέπεις ότι μας έφαγε ο πολιτικαντισμός κι ο σουσουδιασμός των μαμάδω κατ΄αρχή που θέλουν να προβληθούν μέσω των παιδιών τους και τα κατευθύνουν αλλού κα' αλλού χωρίς προγραμματισμούς χωρίς μελέτεες σκοπιμότητας σύμφωνα με την τάση όλοι να πιάσουν από ένα γραφείο.......και τώρα ήλθε η ώρα το γραφείο να κάνει εμμετό γιατί πραφούσκωσε. Οι κυβερνήσεις έκαναν λάθος τοποθετήσεις και προγραμματισμούς και τώρα την πληρώνουμε την νύφη. Οσο για την διδασκαλία εκ του προχείρου και στο τυχαίο δεν συμφωνώ καθόλου. Θέλει διπλάσιο χρόνο προετοιμασίας μια διδασκαλία και ας πούμε ακροατήριο δεκτικό.
anonymus 2026 Κυριακή, 2 Οκτωβρίου 2011 8:47 πμ
Αγαπητέ μας Αστερίων, το γνωρίζω ότι δεν ταιριάζει με το άρθρο, αλλά όλα ξεκινούν σε ένα έθνος το τι πιστεύουν από την προϊστορία τους.. Και εδώ βλέπουμε ένα πρώην πρωθυπουργό ξένος δια την Ελλάδα να υπερασπίζετε την Ελληνικότητα της Μακεδονίας& Ένας ο οποίος υπερασπίζετε την ιστορία του θα υπερασπιστεί με σθένος και κάθε εισβολή ξένων στην χώρα του, που έρχονται ανεξέλεγκτα να κατασπαράξουν και διαβρώνουν την οικονομία του&. Τέτοιους πολιτικούς χρειαζόμαστε& Αυτό εννοούσα με το σχόλιο μου..
Αστερίων Βαληνάκης Κυριακή, 2 Οκτωβρίου 2011 7:18 μμ
Πάρα πολύ ωραία μόνον που δεν μπόρεσα να ακολουθήσω το νήμα της σκέψης σου. Δύστυχώς αυτό που περιγράφεις είναι εξαιρετικά σπάνιο στην χώρα μας. Φαίνεται ότι δεν είναι απλές συμπτώσεις να έχουμε κνώδαλα για κυβερνήτες. Ισως έτσι να είναι καθορισμένο.....".στρατός Λεόντων ελαυνομένων υπό Ελάφου". Αν είχαμε Λέοντα αρχηγό (περίπτωση Αλέξανδρου είδες τι έπαθε ο κόσμος τότε.
anonymus 2026 Κυριακή, 2 Οκτωβρίου 2011 8:01 μμ
Μην σε ανησυχεί αυτό και το στόμα σου καθόρισε το όνομα του μεγάλου στρατηλάτη, που θα κυνηγήσει αυτούς τους τράγους που ρήμαξαν το έδαφός του.. Είναι προ των πυλών και το σπαθί του θα διώξει και πάλι τους ξενόφερτους εισβολείς....
ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΣ Δευτέρα, 3 Οκτωβρίου 2011 0:54 πμ
"Οσο για την διδασκαλία εκ του προχείρου και στο τυχαίο δεν συμφωνώ καθόλου."
Αγαπητέ Αστερίων δεν νομίζω να μίλησα εκ του προχείρου....ούτε ανέφερα κάτι να γίνει με προχειρότητα.
Ο διπλάσιος χρόνος είναι δικαιολογία? Το δεκτικό ακροατήριο πώς θα ξέρεις εσύ ή κάποιος άλλος εάν υπάρχει εάν δεν το δοκιμάσεις?
Αυτά για μένα συγνώμη που στο λέω μου δείχνουν φόβο και ατολμία εάν κάποιος που μπορεί και πιστεύει πως έχει την ικανότητα τα προφασίζεται για να μην το κάνει.
Και τότε εάν αυτός που μπορεί δεν πράττει απλά κάνει το ίδιο κακό με αυτόν που πράττει τα αντίθετα και κοιμίζει τον κόσμο χειρότερα.
Προσωπικά δεν με θεωρώ ικανό δάσκαλο αλλά με τις όποιες ικανότητες αλλά διαβάζοντας αρκετους εδω μεσα που θεωρούν τους ευατούς τους δασκάλους γιατί δεν κάνουν τα αυτονόητα.
Αυτό είναι καθαρά η γνώμη μου. Και δεν έχει σαν σκοπό να θίξω κανέναν απολύτος.Ούτε βέβαια περιμένω κάποια απάντηση σε αυτό απο κάποιον καθώς δεν πιστεύω ότι υπάρχει κανείς να έχει τα κότσια να το παίξει δάσκαλος και πέρα απο τον ιστοχώρο γενικά....ούτε βέβαια έχει και κανείς τα κοτσια στην χώρα αυτή να βγεί μπροστά και να πει τα όσα λέμε εδω σαν δάσκαλος.....λεμε να μεταδώσουμε την αλήθεια και ότι πρεπει να αφυπνίσουμε τους αλλους αλλά πώς απλά μιλωντας εδώ?
Εγω προσωπικά το προσπαθώ και ας γελάνε οι άλλοι γύρω μου αλλά τουλάχιστον δεν φοβάμαι. Δεν είμαι όμως ούτε το παιζω δάσκαλος ότι μπορώ κανω με τις γνώσεις και το μυαλό που έχω.
Εσεις όμως και όσοι εσεις το παίζετε δάσκαλοι και διδάκτορες τί κάνετε ;(Ρηοτορική ερώτηση για να καταλαβουν όλοι)
anonymus 2026 Δευτέρα, 3 Οκτωβρίου 2011 10:59 πμ
Αγαπητέ Πέτρος Πέτρος... Πολύ σωστά μίλησες.. Ούτε διδάσκαλοι είμαστε αλλά ούτε προσπαθούμε να πείσουμε κανένα.. Κατά κάποιο τρόπο όμως μας κατακρίνεις το ότι γίνονται οι μεταξύ μας συζητήσεις.. Και αν ο κόσμος κλείνει τ αυτιά του αυτά είναι αποτελέσματα του κατεστημένου.. Και φυσικά έχουν λόγο οι εκάστοτε κυβερνήσεις ποιοι μπαίνουν στην χώρα.. Δηλαδή είμαστε υπόχρεοι όποιος φτωχός ζητήσει άσυλο να του το παραχωρούμε!! Μήπως εμείς είμαστε οι εκατομμυριούχοι του κόσμου... Όταν έχεις οικονομικά προβλήματα κοιτάζεις να περιμαζέψεις τα έξοδα σου.. Μηπως αυτοί οι κύριοι μεριμνούν δια κάτι τέτοιο!! και φυσικά όχι.. Και να ήταν μόνο το ζήτημα των μεταναστών, ας πάει στο διάολο. Δυστυχώς σε όλο το φάσμα της κρατικής μηχανής υπάρχει αυτή η ανικανότητα.. Και το άλλο, δεν θα βγούμε στους δρόμους όπως τους αρχαίους προγόνους μας και να μιλάμε, διότι θα είναι φωνή εν την ερήμο. Τους προετοίμασε τόσο καλά το κατεστημένο που άλλο απο τα καθημερινά προβλήματα, άλλο τίποτε δεν τους ενδιαφέρει. Μιλάμε με γνωστούς δια την αφυπνίση που πιστεύουμε ότι κάπως θα ιδρώσει το αυτί τους...... Μια και παρακολουθείς τα σχόλια μας, πάει να πει ότι σου αρέσουν...
Αστερίων Βαληνάκης Τρίτη, 4 Οκτωβρίου 2011 10:16 πμ
Πέτρε-Πέτρε ας πάμε λίγο πίσω. Τ%ην δεκαετία του 1980 δεν υπήρχε τίποτα το περίεργο στην ατμόσφαιρα εκετός από κάποιους κλεφταράδες πολιτικο΄πυς που είχαν οράματα. Λίγο μετά έκασε μύτη ο μακαρίτης ο Φουράκης ό οποίος είχε μια μεγάλη πληροφόρηση και μιλούσε σε κλειστους χώρους. Ετσι άρχισε η αφύπνιση.Μέτα προέκυψε ο Βελόπουλος που μιλούσε απλά πατριωτικά από τηλεοράσεως. Τέλος επιστέγασμε ήλθε η αποκάλυψη μ΄σω Γεράσιμου Καλογεράκη, Ανοιξαν αρκετά μάτια. Η κατάσταση διαμορφώνεται σήμερα και με ομιλίες του ιδίου όπου τον προσκαλούν αλλά και από ιδιώτες απλούς σε μικρές συγκεντρώσεις. Πρίν 4 χρόνια η εκκλησία υπολόγιζε την χαμένη της πελατεία σε 600.000. Σήμερα είναι γύρω στο 1.000.000. Από αυτούς είναι αρκετοί που βαστο΄΄υν δύο καρπούζια στην ίδια μασχάλη επειδή δεν μπορεί να αποβληθεί η μνεγλαλη πλύση εγκεφάλου της; θρησκείας. Κουβέντες γίνονται παντού όπου μπορούν διάφοροι, αλλά δεν κάνουν ανακοινώσεις. Ομως οι χριστούληδες και πανγίτσηδες δεν λένε να ανοίξουν τα μάτια τους. Βέβαια εσύ εμμέσως μας γράφεις ότιασχολούμαστε με το να γράφουμε.......κι τι άλλο μπορούμε να κάνουμε; Πρότεινέ μας το για ναανοίξουν τα μάτια μας.
vasilis st Τετάρτη, 5 Οκτωβρίου 2011 6:20 πμ
Τελικα εχω κουραστει να διαβαζω για τα φθηνα εργατικα χερια των μεταναστων. Αν εξαιρεσουμε τα πρωτα χρονια απο την εισοδο τους στην χωρα μας ,ολα τα υπολοιπα χρονια οι αμοιβες τους ειναι μεγαλες.Δουλευω στην οικοδομη (τοποθετησεις πλακιδιων) εδω και 25 χρονια.Μεχρι το 2004 δεν ειχα παρει ουτε εναν μεταναστη στο συνεργειο μου γιατι απασχολουσα 1-3 ατομα αναλογα με τις αναγκες τις δουλειας.Οταν ανοιχτηκα επαγγελματικα ,το 2004, εφτασα ν απασχολω 20-25 ατομα και με αμοιβες 60 και 70 ευρω μεροκαματο.Ειχα βαλει αγγελια για προσωπικο και απο τα 200 ατομα που περασαν για να διαλεξω ,μονο τρεις ηταν ελληνες ,τους οποιους και τους προσελαβα αμεσως με τα ιδια χρηματα. Οταν εχεις αυξημενη δουλεια ,ειναι λογικο ν ανεβαζεις τισ τιμες οταν σουζητανε νεες προσφορες ,κυριως γιατι δεν προλαβαινεις να τις κανεις και για να μην πεις δεν μπορω ,δινεις μια μεγαλη τιμη για να την αποφυγεις .Κι αν παλι την παρεις θα προσπαθησεις να την φερεις εις περας γιατι θα σου αποφερει μεγαλο κερδος. Ετσι βγηκε ο μυθος οτι οι ελληνες ειναι ακριβοι και οι ξενοι φθηνοι. Το μονο "θετικο" της κατασκευασμενης κρισης που διανυουμε στον χωρο τον δικο μου ειναι οτι εχω αυτην την στιγμη συνεργειο με 11 ατομα απο τα οποια μονον 4 ειναι ξενοι και εχουν πεσει τα μεροκαματα στα 40 ευρω (φυσικα και ολες οι αλλες τιμες προσφορας εχουν πεσει στα επιπεδα του 87!!!!) Ολα αυτα που ανεφερα πολυ λιγο μ απασχολουν πλεον. Αυτο που μ απασχολει , σφοδρα, ειναι η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΜΑΣ. Νομιζω οτι τελειωσε η θεωρια και πρεπει να ερθει η πραξη. Οσοι αφυπνηστηκαν ,αφυπνηστηκαν. Οι υπολοιποι ασ συνεχισουν τον υπνο τους. κυνδυνευουμε , με το χασμουρητο τους να ξανακοιμηθουμε.Το μονο που απομενει ειναι να "αφυπνυστειτε" εσεις οι "δασκαλοι' και να εξερθετε απο τα εδρανα σας και να βγαλετε τον κοσμο στους δρομους. Εγω ειμαι ετοιμος και αν δω οτι δεν κουνιεται ακομη κανεις θα παρω ενα πλακατ και θα βγω εξω πολυ συντομα και μπορω να μαζεψω 50-100 ατομα το ελαχιστο. αν ολοι το κανουμε αυτο θα αναψουμε την φλογα και θα τους καψουμε .Εφοσον δεν υπαρχει ηγετης , ετσι πρεπει να γινει.ΔΕΝ μπορουμε να καθομαστε αλλο.ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕ ΔΡΑΣΗ.Οχι αλλο με σταρωμενα χερια και θεωριες.ΟΙ ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΕΛΕΙΩΣΑΝ - Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΑΡΧΙΖΕΙ
Κωστής Τετάρτη, 5 Οκτωβρίου 2011 11:00 πμ
Η αλήθεια είναι ότι με την άνθηση της οικοδομής την δεκαετία που μας πέρασε λόγω ανοίγματος της κάνουλας των δανείων, όλοι όσοι ασχολούνταν με την οικοδομή είχαν απίστευτη δουλειά.Επειδή δεν προλάβεναν τις δουλειές έπερναν 2-3 ταυτόχρονα , οπότε είχαν αυξημένη ανάγκη σε προσωπικό.Αλλά επειδή δυστυχώς οι συμπατριώτες μας απαξιωσαν την χειρωνακτική εργασία, οι μόνοι που ήταν διαθέσιμοι ήταν οι ξένοι και κυρίως οι Αλβανοί, οι οποίοι έφτασαν να είναι και μεγαλοεργολάβοι.Μπράβο τους.Δούλεψαν και έκαναν καλιμέντο που λέμε και εδώ στην Κρήτη (δηλ.προκοπή).Τώρα που έσκασε η οικοδομική φούσκα όλα τα συναφή με την οικοδομή επαγγέλματα στενάζουν κυριολεκτικά.Πάντως τα μεροκάμματα των ξένων είναι μύθος ότι είναι φθηνά.Στις ελιές πέρνουν μεροκάμματο 35€ με φαγητό.Λίγο είναι? Τώρα ήρθε η ώρα πιστεύω να αρχίσουν οι Έλληνες να χαμηλώνουν το τουπέ τους, να ξαναπιάσουν το μιστρί, την τσάπα, το αλέτρι και να δουλέψουν.Υπάρχει μια τάση αλλαγής του κόσμου.Πολοί αρχίζουν και συνειδητοποιούν ότι ήταν σε λάθος δρόμο.Η εσωτερική επανάσταση ( που πρέπει να προηγηθεί της εξωτερικής) ήδη συντελείται. Δυστυχώς ο Έλληνας πρέπει να πιάσει πάτο για να αφυπνιστεί.Θα γίνει όμως.¨οχι σε όλους, αλλά θα γίνει.Οι συσχετισμοί θα αλλάξουν και η ζυγαριά θα αρχίσει να γέρνει πρός το καλό.Πρέπει όμως να αποφασήσουμε τι αύριο θέλουμε αφού τους διώξουμε. Κι εγώ φίλε Βασίλη (αφού ξεκαθάρισα θέλω να πιστεύω την εσωτερική κόπρο του Αυγεία) δηλώνω έτοιμος για όλα.Και για πόλεμο και για Ειρήνη!
Αστερίων Βαληνάκης Τετάρτη, 5 Οκτωβρίου 2011 11:04 πμ
Βασίλη κατ αρχή σε ευχαριστώ για τις πληροφορίες σου οι οποίες είναι φρέσκες κια γι αυτό μετράνε. Στο επόμενο θέμα σου είσια μέσα στην ροή των σκέψεών μας. Πραγματικά από λόγια έχουμε φλομώσει και σας έχουμε πήξει. Ολα σταματάνε στο "δια ταύτα". Εκεί κολλάμε ανεπανόρθωτα. Δεν είναι ότι θα βγείς στον δρόμο. Βγήκες και τι έγινε; Το τιπρέπει να κάνεις είναι το πρόβλημα και αυτό δεν γίνεται στο γραφείο. Χρειάζεται κάποιος νούς που να πιάνει τους σφυγμούς κι να κατευθύνει το πλήθος. Στην Γαλλική επανάσταση φώναζαν "στην ΄Βστίλλη" και έπσε η Βαστίλη. Εδώ τιιιι;;;;; ο μεγάλο ερώτημα. Μην ξεχνάς ότι όσοι γράφουμε δεν είμαστε σε φυσική κατάσταση να κάνουμε τίποτε άλλο.
anonymus 2026 Τετάρτη, 5 Οκτωβρίου 2011 11:30 πμ
Vasilli st Πολύ ωραία τα παράθεσες τα γεγονότα διότι είμαστε στον ίδιο κύκλο εργασιών. Το να αφυπνιστεί ο κόσμος δεν έχει σημείο τέλους.. Πάρα πολλοί είναι εκείνοι που ψάχνονται στο Inernet δια να μάθουν κάτι νέο δια οποιοδήποτε θέμα, άρα δεν πρέπει να σταματήσουμε την αφύπνιση με κανένα τρόπο, ο καθένας από την σκοπιά του.. Τώρα δια την εξέγερση που λες, υπάρχουν ορισμένα προβλήματα.. Ένα από τα προβλήματα είναι οι αναρχικοί, όπως έχουμε δει τις προάλλες και την πλήρωσαν οι νομοταγείς πολίτες, οι αγανακτισμένοι με τραυματισμούς και ξυλοδαρμούς& Έχουμε δύο παραδείγματα εξεγέρσεων.. Εκείνο της Αιγύπτου το οποίο λόγο ότι οι ένοπλες δυνάμεις ετάχθησαν υπέρ του λαού, με λίγες απώλειες πέτυχαν τελικά την αποχώρηση του προέδρου από την εξουσία. Η άλλη περίπτωση είναι της Συρίας με εκατοντάδες νεκρούς και τραυματίες και η οποία διαιωνίζετε μέχρι σήμερα, διότι ο στρατός είναι με το μέρος του Άσσαντ.. Εμείς ποια τακτική θα ακολουθήσουμε από αυτές τις δύο!!!!!!
Αστερίων Βαληνάκης Τετάρτη, 5 Οκτωβρίου 2011 7:28 μμ
Κωστή σωστά μας τα έγραψες όπως και ο Βασίλης. Σ΅υμπλέυσατε και οι δύο με κοινά σημεία. Το ελπιδοφόρο είναι όσοι περισσότεροι από εμα΄ς γίνεται να θυμηθούν ότι υπάρχει γή που θέλει χέρια για καλλιέργεια. α σκεφθούμε και να ρωτήσουμε για τις καινούργιες καλλιέργειες που είναι όλες πολύ προσοδοφόρες και λιγώτερο υδροβόρες και κυρίως εξαγώγιμες . Υπάρχουν και ενδιάμεσες καταστάσεις κα΄τι μεταξύ καλλιέργειας φυτικού και ζωικού κεφαλαίου. Ενημέρωση υπάρχει για όποιον την ζητήσει. Οταν ξαναγυρίσουμε στην μάνα γη που της είχαμε γυρίσει την πλάτη όλα θα έλθουν στα ζύγια τους. Το λάδι στην Κίνα και Ιαπωνία το έχουν για φάρμακο.....για σκεδθείτε το.
Αστερίων Βαληνάκης Τετάρτη, 5 Οκτωβρίου 2011 7:34 μμ
ανώνυμε έβαλες κάρια ερωτήματα αλλά δύσκολες οι απαντήσεις. Τίποτα δεν έχει κατασταλέξει ακόμα και τίποτα δεν έχει δείξει. Δεν ξέρω κι όλας αν θα προλάβει να δείξει. Όλα είναι ήσυχα κι ωραία, το καζάνι βράζει αλοίμονον στην βαλβίδα αν δεν ανοιγικλείνει κανονικά. Πιστεύω ότι οι ιδιωτικοί υπάλληλοι που μέχρι τώρα σνομπάριζαν τους δημοσίους υπαλλήλους να καταλάβουν ότι οτυς χούφτωσαν κι αυτούς. Η αλυσσίδα έχει σπ΄σει σε πολλές μεριές, γεγονός που προκαλέι πολλές ανατροπές.
ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΣ Τετάρτη, 5 Οκτωβρίου 2011 11:48 μμ
Αγαπητέ anonymus 2026, πιστεύω ότι η κρατική μηχανή είμαστε όλοι εμείς, αρά το θέμα είναι καθαρά θέμα αφύπνισης. Επίσης πιστεύω ότι το να πράξουμε την διδασκαλία όπως οι πρόγονοί μας δεν είναι καθόλου μάταιο το αντίθετο μάλιστα πιστεύω...
Φίλε Αστερίων τα γνωρίζω όλα αυτά για τα οποία μίλησες, όσο το να ανοίξω τα μάτια δεν το λαμβάνω σαν ειρωνία και σου απαντώ ότι η λύση δεν είναι μία αλλά πολλές...απο την διδασκαλία μέχρι την επανασταση που όλοι θέλουμε....
Φίλοι μου πιστεύω ότι κάπου στα λεγόμενα μας βρίσκεται η λύση....δεν πρέπει να αφήσουμε μέρα να περάσει....πρέπει να αρχίσουμε να οργανωνόμαστε και να πράτουμε...πρέπει να γίνει πιό μαχητικά η αφύπνιση απο εδω και πέρα ...
anonymus 2026 Πέμπτη, 6 Οκτωβρίου 2011 8:42 πμ
Αγαπητέ Πέτρος Πέτρος, συμφωνώ μαζί σου δια τους αρχαίους σοφούς προγόνους μας, εδώ η διαφορά είναι αυτή& Εκείνοι βγαίνανε στις πλατείες και συζητούσανε με τον κόσμο, μήπως αν είχανε το Ιντερνέτ με παγκόσμια εμβέλεια δεν θα το χρησιμοποιούσανε δια παγκόσμια απήχηση εκτός του Ελληνικού χώρου.. Εμείς σήμερα ως απόγονοί του αυτό πράττουμε, σε παγκόσμια κλίμακα& Έχω περισυλλέξει περί τα 15 άτομα από το Ιντερνέτ διψασμένους δια μάθηση!!! Και έχω σχεδόν καθημερινή επαφή μαζί τους.. Γιατί. Διότι διαβάσανε τα σχόλια μου και τα βρήκανε σωστά.. Τους αντέκρουα με γεγονότα αδιάψευστα& Σήμερα είμαστε φίλοι&. Ελπίζω ο καθένας μας να προσελκύσει φίλους!!!
Αστερίων Βαληνάκης Πέμπτη, 6 Οκτωβρίου 2011 1:57 μμ
Φίλοι μου καλά τα λέτε αλλά τα μαχητικά τέλος. Να το δείτε με μια ποιό ευρεία σκέψη. Δεν είμαστε εμείς που έχουμε χαλάσει την σούπα. Ομως μόνον εμείς μπορούμε να την διορθώσουμ έτσι που να τρώγεται. Αυτό θα γίνει αν αποφασίσουμε να είμαστε σωστοί και με τους άλλους και με τον εαυτό μας. Χρειάζεται ξεκίνημα από μηδενική βάση στο οποίο θα μας βοηθήσει άθελά της μηδενίζοντας το κοντέρ από μόνη της.
Διοτίμα Πέμπτη, 6 Οκτωβρίου 2011 9:01 μμ
Αστερίων, ποιά είναι αυτή πού θά μηδενίσει τό κοντέρ από μόνη της; Δέν τό κατάλαβα αυτό. Φίλοι μου καλά τά λέτε όλοι, νά μιλάμε καί νά αφυπνίζουμε όσους περισσότερους γίνεται καί ειδικά τούς νέους. Όμως, όπως θά έχετε διαπιστώσει κι εσείς, οι περισσότεροι δέν θέλουν κάν νά ακούσουν γιατί κοιμούνται τόν ύπνο τού δικαίου...ακόμη...!!! Καί όσοι άρχισαν νά θέλουν νά ακούσουν είναι γιατί ζορίστηκαν οικονομικά. Καί άν αύριο τούς επαναφέρουν τούς μισθούς καί τήν ζωή τους στά προηγούμενα δεδομένα τους, τότε όλα θά είναι καλά καί ωραία. Κι αυτό γιατί υπάρχει έλλειψη παιδείας. Γι` αυτό η γνώμη μου είναι, πώς πρώτα απ` όλα πρέπει νά αλλάξει η παιδεία. Καί επειδή "αυτοί" δέν θέλουν νά έχουμε κάν παιδεία (γιά νά μήν πώ ούτε παιδιά), πρέπει εμείς οι μεγαλύτεροι νά ασχοληθούμε μέ κάθε τρόπο μέ τά παιδιά, ξεκινώντας από τά δικά μας καί συνεχίζοντας καί στά άλλα. Μέ κάθε τρόπο νά ρίχνουμε ένα σποράκι, έστω μέ τό παράδειγμά μας. Δέν ξέρω άν υπάρχει ο χρόνος πλέον γι` αυτό, όμως γιά ότι είναι τά παιδιά σήμερα, τήν ευθύνη τήν έχουμε ακέραια εμείς οι γονείς.
Αστερίων Βαληνάκης Παρασκευή, 7 Οκτωβρίου 2011 9:45 πμ
Είναι αυτή η ίδια η μηδενική βάση που επέρχεται και διευθύνεται από την ΕΛΛΗΝΙΚΗ συνείδηση......για όσους την έχουν ή νομίζουν ότι την έχουν. Οι υπόλοιποι, τραλαλα τι ωραία τι καλά, το φραπεδάκι να είναι καλά. Οσο για την Παιδεία εκεί είναι όλη η βάση, όλο το ζουμί. Αν τοι καταλάβουμε και σκύψουμε λίγο στα παιδιά μας μαθαίνοντάς τα αυτά που μπορούμε να ανασύρουμε από τα βάθη της μνήμης που μας δίδασκαν οταν είμαστε μοιράκια(χρειάζεται αρκετά κότσια) δεν θα αργήσουμε να δούμε τα αποτελέσματα. Και χρειάζονται όραμα τα παιδιά.!!!!!
Παρακαλώ αφήστε το σχόλιο σας εδώ